Opiekunką pracowni jest ra dwa trzy raz raz trzy raz siedem raz. Siedem osiem cztery raz dwa osiem pięć razra pięć trzynaście. Dwa trzy raz raz trzy raz siedem raz siedem. Osiem cztery raz dwa osiem pięć razra dwa trzy raz raz trzy raz siedem raz siedem osiem cztery. Raz dwa osiem pięć razra dwa trzy raz raz trzy raz siedem raz siedem osiem cztery raz dwa osiem pięć raz.Osiem cztery raz dwa osiem pięć razra dwa trzy raz raz trzy raz siedem raz siedem osiem cztery.Pracownia dziewiarska jest pracownią bardzo specyficzną. Nie zajmujemy się tu bowiem jedynie dziewiarstwem. Ogromną część prac wykonuje się techniką haftu krzyżykowego i tkacką. Ponadto znajduje się tu krosno tkackie stacjonarne do tkania kilimów oraz maszyna do szycia i overlock. Dokonujemy na nich drobnych napraw dla uczestników, szyjemy zabawki, stroje.
W pracowni powstaje dużo obrazów tkanych. Tka się je na specjalnym krośnie za pomocą specjalnej igły tkackiej. Zajęcia odbywające się w pracowni wymagają dużo cierpliwości i precyzji. Prace powstają bardzo długo, gdyż są to prace wymagające dużego wkładu i zaangażowania. Aby wyszyć obrazek średniej wielkości trzeba wykonać ok. 3000 krzyżyków. Jest to bardzo ważna praca, lecz efekty są tak znakomite, że warto poświęcić kilka tygodni dla jednego obrazka.
W pracowni powstaje dużo obrazów tkanych. Tka się je na specjalnym krośnie za pomocą specjalnej igły tkackiej. Zajęcia odbywające się w pracowni wymagają dużo cierpliwości i precyzji. Prace powstają bardzo długo, gdyż są to prace wymagające dużego wkładu i zaangażowania. Aby wyszyć obrazek średniej wielkości trzeba wykonać ok. 3000 krzyżyków. Jest to bardzo ważna praca, lecz efekty są tak znakomite, że warto poświęcić kilka tygodni dla jednego obrazka.
Różnorodność technik i materiałów proponowanych uczestnikom pozwala na wybór najbardziej odpowiadającej im formie ekspresji twórczej. Każdy decyduje sam zarówno o wyborze techniki jak i temacie pracy. Dzięki temu powstające wyroby są niepowtarzalne i przepojone indywidualizmem.Praca twórcza sprawia uczestnikom wiele radości i daje dużo satysfakcji. W niektórych przypadkach (brak mowy czynnej) stanowi jedną z form kontaktu z otoczeniem. Ilustruje bowiem nastrój autora, co staje się czytelną informacją o jego potrzebach, sposobie postrzegania świata i ludzi z jego otoczenia.
Ważnym elementem pracy w pracowni plastycznej jest możliwość doskonalenia koordynacji wzrokowo - ruchowej wymagającej ścisłej kontroli ręka - oko. Innym równie ważnym jest usprawnianie sprawności manualnej.
Obcowanie ze sztuką, przebywanie w świecie piękna pozwala młodzieży na wyzwalanie pozytywnych emocji.
Obcowanie ze sztuką, przebywanie w świecie piękna pozwala młodzieży na wyzwalanie pozytywnych emocji.
Na zajęcia do pracowni stolarskiej przychodzą głównie mężczyźni. Uczestnicy mają tutaj do czynienia z ostrymi narzędziami i niebezpiecznymi maszynami, dlatego sprawa bezpieczeństwa w tej pracowni jest szczególnie podkreślana i przestrzegana zarówno przez terapeutę jak i uczestników. Pracownia stolarska oferuje swoim uczestnikom między innymi usprawnienie funkcji manualnych. W czasie trwania zajęć uczestnicy nabywają umiejętności obsługi maszyn i narzędzi stolarskich. Poznają podstawowe techniki stolarskie pozwalające im wykonać takie wyroby jak: ramki do obrazków, karmniki dla ptaków, drewniane młotki, ławki ogrodnicze itp. Uczą się rozpoznawać podstawowe gatunki drewna.
Praktyczne zastosowanie nabytych umiejętności pozwala uczestnikom na dokonywanie różnych, drobnych napraw na terenie Warsztatu, co podnosi u nich poczucie własnej wartości.
Praktyczne zastosowanie nabytych umiejętności pozwala uczestnikom na dokonywanie różnych, drobnych napraw na terenie Warsztatu, co podnosi u nich poczucie własnej wartości.
W Warsztacie Terapii Zajęciowej w Suszu znajduje się pracownia wikliniarska. Branża wikliniarsko - plecionkarska obejmuje swą działalnością trzy działy:
- produkcję surowca, którym jest wiklina,
- przetwórstwo wikliny,
- plecionkarstwo.
Uczestnicy zajmują się tylko działem plecionkarstwa, które ma charakter rękodzieła, porównywalnego do rzemiosł artystycznych.
Wykonujemy następujące wyroby z wikliny:
- mebelki,
- opakowania,
- kosze gospodarskie,
- kosze galanteryjne,
- ozdoby różnego rodzaju,
- inne wyroby koszykarsko - plecionkarskie.
- opakowania,
- kosze gospodarskie,
- kosze galanteryjne,
- ozdoby różnego rodzaju,
- inne wyroby koszykarsko - plecionkarskie.
Celem zajęć prowadzonych w tej pracowni jest zdobycie przez uczestników podstawowych wiadomości z zakresu planowania żywienia, wartości odżywczych produktów, ekonomiki zakupów i konserwowania żywności. Ważna jest także estetyka przygotowania posiłków, wyrobienia nawyków higienicznych oraz przestrzeganie zasad bezpiecznej pracy.
Poza codziennym przygotowywaniem śniadania dla wszystkich uczestników warsztatu, osoby uczestniczące w zajęciach pracowni gospodarstwa domowego nabywają umiejętności posługiwania się narzędziami gospodarczymi sprzętem zmechanizowanym. Uczą się rozróżniać miar ilościowych i objętościowych, a także takich czynności jak: krajanie, smarowanie, obieranie, wydrążanie itp. Uczestnicy tej pracowni nabywają także umiejętności korzystania z przepisów kulinarnych zachowując proporcję składników i kolejność czynności. Efekty ich pracy niejednokrotnie są degustowane podczas imprez okolicznościowych organizowanych w warsztacie.
Poza codziennym przygotowywaniem śniadania dla wszystkich uczestników warsztatu, osoby uczestniczące w zajęciach pracowni gospodarstwa domowego nabywają umiejętności posługiwania się narzędziami gospodarczymi sprzętem zmechanizowanym. Uczą się rozróżniać miar ilościowych i objętościowych, a także takich czynności jak: krajanie, smarowanie, obieranie, wydrążanie itp. Uczestnicy tej pracowni nabywają także umiejętności korzystania z przepisów kulinarnych zachowując proporcję składników i kolejność czynności. Efekty ich pracy niejednokrotnie są degustowane podczas imprez okolicznościowych organizowanych w warsztacie.
Opiekunką pracowni jest ra dwa trzy raz raz trzy raz siedem raz. Siedem osiem cztery raz dwa osiem pięć razra pięć trzynaście. Dwa trzy raz raz trzy raz siedem raz siedem. Osiem cztery raz dwa osiem pięć razra dwa trzy raz raz trzy raz siedem raz siedem osiem cztery. Raz dwa osiem pięć ra dwa trzy raz raz trzy raz siedem raz siedem osiem cztery raz dwa osiem pięć raz dwa trzy raz raz trzy raz siedem raz siedem osiem cztery raz dwa osiem pięć raz.Osiem cztery raz dwa osiem pięć razra dwa trzy raz raz trzy raz siedem raz siedem osiem cztery.




